فراز گستران عرصه پیشرو، پیشرو در مدیریت تامین نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی

    بي‌شك دنياي كنوني، دنياي سازمانها است و متوليان اين سازمانها انسانها هستند؛ انسانهايي كه در كالبد سازمان روح مي‌دمند، آن را به حركت درمي‌آورند و اداره مي‌كنند. سازمانها بدون وجود نيروي انساني نه‌ تنها مفهومي‌ ندارند، بلكه اداره آنها نيز ميسر نخواهد بود. حتي با وجود فنآورشدن سازمان ها و تبديل آنها به توده‌اي از سخت‌افزار، همچنان نقش انسان به عنوان عاملي حياتي و راهبردي در بقاي سازمان، كاملاً مشهود است. براين اساس منابع انساني ارزشمندترين منبع سازمانهاي امروزي به شمار مي‌آيند چراكه به تصميمات سازماني شكل داده، مسايل و مشكلات سازمان را حل نموده و بهره‌وري را شکل مي‌بخشند.

    در اين راستا، يكي از راهكارهاي اساسي اين است كه منابع انساني به مثابه‌ مهمترين سرمايه سازمانها درنظر گرفته شود و به منظور جذب، تأمين و اعتلاي سطح توانائي‌هاي نيروي انساني ازطريق شيوه‌هاي نوين علمي مديريت منابع انساني  برنامه ریزی انجام گيرد.

    برون‌سپاری منابع انسانی چیست؟

    اگر شما هم به برون‌سپاری فعالیت‌های واحد منابع انسانی در شرکت خود فکر کرده‌اید، حتما با ما تماس بگیرید

    دغدغه‌ها و چالش‌های منابع انسانی، همیشه بخش قابل‌توجهی از زمان و منابع هر سازمان و به ویژه مدیران ارشد آن را به خود اختصاص می‌دهد. این دغدغه‌های موارد مختلفی از جمله:

    • یافتن نیرویی متناسب با سازمان و شغل مورد نظر
    •  روشن بودن وظیفه های کلیدی، مسئولیت‌ها و سطح اختیار پرسنل
    •  مشخص نمودن روشی  جهت جبران خدمات پرسنل به شکل اصولی وعادلانه
    •  مطمئن شدن ازعملکرد مناسب کارکنان در واحدهای گوناگون
    •  ایجاد بستری مناسبی برای رشد ، پیشرفت و ارتقای پرسنل
    • مطمئن شدن از رعایت مسائل قانونی در تنظیم قرارداد پرسنل ، تعیین حقوق و دستمزد، شرایط کاری و ..


    در سال‌های گذشته، بسیاری از شرکت‌های کوچک و متوسط (تا ۲۰۰ نفر) به برون‌سپاری  منابع انسانی خود اقدام نموده اند.

    مزایای برون‌سپاری منابع انسانی

    • تعدیل مخاطرات منابع انسانی سازمان: درشرکت‌های کوچک و متوسط، قسمت اعظمی از زمان و انرژی به موضوع منابع انسانی سپری می‌ گردد. لذا با بهره‌ گرفتن از تیمی  حرفه ای که مسئولیت موضوعات عمده منابع انسانی را عهده دار شود این چالش ها به مقدار قابل توجهی  کاهش می یابد.
    •  کاسته شدن از هزینه‌ها: تشکیل واحد منابع انسانی و استخدام  پرسنلی متخصص هزینه‌های مستقیم وغیرمستقیم هنگفتی به شرکت تحمیل می نماید که با  برون‌سپاری،  به مقدار چشمگیری کاهش می‌یابد.
    • ازدیاد چابکی وانعطاف‌پذیری : برون‌سپاری منابع انسانی و کوچک سازی، فرآیند تصمیم‌گیری در حوزه‌ منابع انسانی تسهیل و تسریع می گردد و  که در نتیجه آن سرعت عمل سازمان زیاد خواهد می شود که امروزه لازمه محیط های متغیر نیز می باشد .

    چگونه واگذاری مدیریت تامین نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی آن به تیمی حرفه‌ای می تواند مفید می باشد؟

    ساختن تیم منابع انسانی  تمام حرفه‌ای در سازمان بسیار گران تمام می شود. در ایران حقوق مستقیم یک کارشناس متوسط مدیریت منابع انسانی حدود۴ تا ۵ میلیون تومان در ماه می‌شود . از سویی یافتن تیم با توان، با تجربه و عملیاتی که بتوانند فرآیند مدیریت منابع انسانی را به روشی مطلوب در سازمان طرح ریزی و پیاده سازی نمایند و  تمام وقت کار کنند نیز یک چالش بزرگ است.

    وجود این چالش‌ها، شرکت‌های کوچک، متوسط و استارت آپ‌ها را به سمت خدمات برون سپاری منابع انسانی سوق داده است.

    در این راستا شرکت فراز گستران عرصه پیشرو، پیشرو در مدیریت تامین نیروی انسانی و خدمات پشتیبانی به منظور جذب و انتخاب افراد شایسته و کارآمد در تحقق این مهم یاری رسان بنگاه های اقتصادی و موسسات و کارخانجات خصوصی و ودولتی می باشد .