فراز گستران عرصه پیشرو،پیشرو در نگهداری و تعمیرات (نت)

    نگهداری و تعمیرات (نت) چیست؟

    در صنايع تعميرات شامل كليه عملياتي مي شود كه براي سالم و مرتب نگاه داشتن وسايل كار انجام مي گردد. از قبيل بازديد مرتب از ماشین آلات، روغنكاري و رفع عيوب كوچكي كه احتمالاً ضمن كار پيدا مي شوند( آن هم  بطور مداوم و با برنامه مشخص قبل از به وجود آمدن عیوب بزرگ) . يا تعمير و لكه گيري ساختمان و تجديد رنگ در فواصل معين و كليه اموري كه باعث بر قرار داشتن وضع صحيح كار مي شود.

    در كارخانجات صنعتي ماشين آلات همواره در حال فرسوده شدن هستند, بنابراين مسئله تعميرات و نگهداري ماشين آلات يكي از مهمترين مسائل قابل توجه مي باشد.

    محورها, بلبيرينگ ها, چرخ دنده ها, تسمه ها و ساير قطعات يك ماشين فرسوده می شوند و تعويض يا تعمير آن لازم مي گردد. روغنها و گريس ها در اثر كار كثيف مي شوند و خاصيت اصلي خود را از دست مي دهند و احتياج به تعويض دارند . الكتروموتورها, وسائط نقليه مثل نقاله ها, ليف تراكهاي برقي و گازوئيلي, جرثقیل ها و غيره احتياج به سرويس و تعمير منظم دارند.

    هدف اصلي از ايجاد يك سيستم صحيح تعميرات و نگهداري چیست؟

    1. جلوگيري ازتوسعه عيوب و نقايص.
    2. بر طرف كردن نواقص و معايب جزئي قبل از احتياج به تعميرات كلي .
    3. جلو گيري از وقفه در عمليات توليد از طريق تعويض قطعات فرسوده قبل از شكستگي و از كار انداختن دستگاه.
    4. كاهش توقف هاي توليد و جلوگيري از زيانهاي ناشي از وقفه در كار.
    5. صرفه جويي در نيروي انساني بعلت تقليل عمليات تعميراتي.
    6. استفاده بهتر از كاركنان قسمت نصب و تعميرات .
    7. كاهش تعميرات كلي و تكرار.
    8. كاهش در مصرف لوازم يدكي و تقليل هزينه مربوطه.
    9.   كاهش در حجم مقدار محصول نامرغوب و افزايش مرغوبيت محصولات.
    10.    ازدياد طول عمر ماشين آلات و صرفه جويي در خريد ماشينهاي جديد.
    11.   تشخيص نوع عملكرد ماشين آلات و تعيين هزينه هاي تعميراتي مربوطه به منظور تصميم  گيري در مورد تهيه و انتخاب ماشينهاي جديد.
    12.   افزايش راندمان توليدي ماشين آلات و كاهش هزينه هاي توليد.

    .

    چرا به سیستم نگهداری و تعمیرات (نت) نیازمندیم؟

    به کارگیری سیستم نگهداری و تعمیراتِ مخصوص یک سازمان، می‌تواند نقش بسیار زیادی در کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی ایفا نماید. اما این تأثیرات تنها محدود به هزینه نبوده و در سرعت ارائه محصول در کل زنجیره تامین، کیفیت محصول، قابلیت اطمینان، چابکی سازمان و عواملی از این دست نیز تأثیرات خاص خود را دارد که هر یک از آن‌ها اهمیت خود را دارا می باشند. از این رو می‌توان به نقش مهم و تأثیر گذار استراتژی‌های مختلف نگهداری و تعمیرات بر روی کسب و کار یک بنگاه اقتصادی پی برد.

     کلیه بنگاه‌های اقتصادی، جهت رقابت در بازار بر اساس برخی اولویت‌های مرتبط با توانمندی‌هایشان با یکدیگر به رقایت می‌پردازند. در این جنگ رقابتی نگهداری و تعمیرات بخش جدایی ناپذیر تولید است که می‌تواند این اولویت‌های رقابتی را تحت تأثیر قرار دهد و در نتیجه استراتژی‌های کسب و کار را به شکل مثبت یا منفی تحت تاثیر قرار دهد.

     در این راستا شرکت فراز گستران عرصه پیشرو با تکیه بر روش ها و تکنیک های مدرن نگهداری و تعمیرات (نت) در کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان یکی از موثرترین مجریان فرایند نگهداری و تعمیرات  صحیح در صنایع مطرح می باشد و با اجرای متد های روز دنیا در زمینه های عیب یابی و رفع عیب ، تعمیر برنامه ریزی شده و تعویض قطعه، تعمیرات اضطراری، روانکاوی و بازررسی های فنی جهت دستیابی به میزان تولید پیش بینی شده  و به صفر رساندن تعمیرات اضطراری آماده عقد قرارداد با شرکت ها و موسسات تولیدی قرار می باشد